START HER

Share on Facebook0Share on Google+1Tweet about this on Twitter

Velkommen til Fitness Kostplan – Spis som en vinder

Fitness Kostplan er en online, GRATIS kostplan for både kvinder og mænd.

Fitness Kostplan serverer det hele på et sølvfad:
vi fortæller dig hvad, hvor meget og hvornår, du skal spise. Læs mere herunder og kom i gang med det samme!




Fitness Kostplan er designet til både mænd og kvinder, men er specifikt designet til dig der:
– dyrker seriøs styrketræning 4-6 gange om ugen.
– dyrker en moderat mængde konditions- og sprinttræning.
– spiser fødevarer fra alle fødevaregrupper.
– gerne vil opnå eller vedligeholde “fitness-looket”.
– er sund og rask.

Det har aldrig været nemmere at spise som en vinder! Du starter med at lægge Fitness Kostplan under dine foretrukne, og herefter er du klar til at komme i gang. For at få de resultater du gerne vil have, er du naturligvis nødt til at følge de guidelines, vi giver dig.

De vigtigste ting du skal huske er:
– du skal spise 3 hovedmåltider og 2-3 snacks om dagen.
– du må ikke springe nogle måltider over.
– du skal følge de guidelines vi giver dig til hvert måltid.
– du skal styrketræne 4-6 gange om ugen.
– du skal dyrke en moderat mængde konditionstræning.

Oppe i menuen er der 4 måltidssektioner. Når du skal planlægge din mad, går du ganske enkelt ind i den sektion, der passer til dit måltid, og bruger de guidelines og tips, der er til dig.

 

Fitness Kostplan © Fitness Kosplan

 

FITNESS KOSTPLAN GUIDELINES

1. Spis 3 hovedmåltider og 2-3 snacks om dagen. Spring ikke måltider over.

2. Spis protein til alle måltider: kød, fisk, fjerkræ, æg, mejeriprodukter, nødder eller proteinpulver. Vælg de magre udgaver.

3. Spis de fleste kulhydrater først på dagen, og vælg den rigtige slags: fuldkorn, frugter og grøntsager. Undgå så vidt muligt korn og kartofler efter din eftermiddagssnack.

4. Vær ikke bange for fedt, men overhæld heller ikke din mad med olier, fede dressinger og saucer. Vælg den rigtige slags: nødder, kerner og økologiske, koldpressede planteolier. Især olivenolie, hørfrøolie og kokosolie. Økologisk smør kan også gå an.

5. Spis masser af grøntsager, så mange du orker.

6. Spis en stærk, organisk multivitaminpille hver dag (f.eks. Omnimin fra Biosym) og supplér med et dagligt D-vitamintilskud i vinterhalvåret (f.eks. D-Sun fra Biosym).

7. I en perfekt verden køber alle udelukkende økologiske og rene råvarer, men du skal blot gøre det, så godt du kan, i forhold til den økonomi, den tid og de butikker du har til rådighed.

8. Undgå at have regler om “forbudte fødevarer”, da det øger trangen til netop disse. Bare gør dit bedste for at holde åbenlyse, usunde fødevarer på et minimum: sukker, slik, kage, sodavand, hvidt brød, hvid pasta, hvide ris, alkohol, junk food osv.

9. Mørk chokolade (min. 70% kakaoindhold) og rødvin er “sunde synder”, men kun i moderate mængder: spis ikke store mængder mørk chokolade pga. kalorieindholdet, og drik max. ét glas rødvin om dagen, da alkoholen ellers gør mere skade end gavn.

10. Det handler ikke om at være perfekt, men om at være vedholdende! Hver gang du falder i, så rejser du dig igen, og fortsætter derfra hvor du slap – det er dét, der adskiller vinderne fra taberne.

Og husk at passe din træning!

 

Fitness Kostplan © Fitness Kosplan

 

FITNESS KOSTPLAN INDKØBSLISTE
Sørg som minimum for at du altid har disse fødevarer hjemme…

Proteinpulver
– Kød, fisk, fjerkræ og æg
– Syrnet mælkeprodukt (yoghurt naturel / tykmælk / A38)
– Håndfrugter, frosne bær og grøntsager (friske og frosne)
– Havregryn, fuldkornsbrød, fuldkornspasta og brune ris
– Nødder og kerner
– Olivenolie, kokosolie, hørfrøolie og økologisk smør
– Multivitaminpiller og D-vitamintilskud
– Mørk chokolade (mindst 70% kakaoindhold)

 

HVAD ER MIN IDEALVÆGT?
På Fitness Kostplan bliver du bedt om at indtage protein udfra din idealvægt. Hvis du ikke kender din idealvægt, kan du bruge følgende formel til at beregne en vejledende idealvægt:

Kvinder: din højde i cm minus 110 = din vejledende idealvægt i kg
Eksempel: 165 cm minus 110 = 55 kg

Mænd: din højde i cm minus 100 = din vejledende idealvægt i kg
Eksempel: 180 cm minus 100 = 80 kg

Denne formel kan bruges indtil du nærmer dig eller når din faktiske idealvægt.




banner